Este unul dintre genurile cele mai populare in domeniul fitnessului.Stepul niciodata nu va permite sa va plictisiti, obligandu-va sa-l experimentati in mod continuu.

Se realizeaza cu ajutorul unei suport tip platforma de diferite inaltimi si dimensiuni, foarte eficient pentru antrenarea musculaturii trenului inferior cat si a aparatului cardio-respirator si cardio-vascular. Programul de step contine combinatii de pasi specifice acestuia, oferind o mare diversitate si accesibilitate, cu un continut artistic deosebit.

Printre avantajele practicarii acestor exercitii aerobice se enumera:

  • imbunatirea rezistentei fizice
  • rezvoltarea flexibilitatii
  • tonus crescut pentru picioare, fese, brate si spate
  • rezistenta fizica
  • permite dezvoltarea grupelor musculare si determina reducerea stratului de grasime intr-un ritm mai rapid (cu 30%) decat intr-un curs traditiona
  • impactul pozitiv asupra sanatatii mintale, fiind recunoscut ca o modaliate distractiva de a scapa de stres
  • dezvoltarea relatiilor sociale (datorita faptului ca orele de step aerobic sunt effectuate in grup
  • nu in ultimul rand, step aerobicul este potrivit pentru toate varstele, costa putin si nu are restrictii.

Programele de step contin combinatii de pasi specifici acestuia:urcari, coborari, deplasari, traversari, sarituri(pe stepere), combinate cu structuri adaptate din ,,aerobicul clasic”sau din ,,dansul aerobic” sustinute de miscari de brate, cap, trunchi, in concordanta cu stilul, dificultatea sau complexitatea dorita.

Clubul nostru va propune trei tipur de programe realizate cu ajutorul stepului:

  • Step-Mix– va indruma spre invatarea miscarilor de baza din step aerobic combinate cu diferite obiecte destinate gimnasticii aerobice de intretinere (gantere, corzi, fitball etc.). Nivel mediu de intensitate.
  • Step Dance- Lectie care se bazeaza pe combinatii de pasi specifici: urcari, coborari, deplasari, traversari, sarituri (pe stepere) si pasi din dans (mambo, piruete etc.) care pana la finalul lectiei sunt transformati in blocuri coregrafice. Complicarea exercitiilor coregrafice si marirea volumului de sarcini vor contribui la ameliorarea sistemului cardio-vascular, rezistentei si coordonarii miscarilor. Nivel mediu-avansat de intensitate.
  • Step & Ton- Acest tip de lectie cuprinde o varietate de exercitii destinate cresterii fitness-ului cardio-vascular, fortei, elasticitatii si rezistentei musculare.
  • Step & Fitball – Clasa combinata de Step Ton cu Fitball. Se pune accent pe miscari de baza din step aerobic si pe lucrul pe mingea de Fitness, ideale pentru tonicarea intregul corp.